Kraj

Unilever redukuje wydatki na reklamę Knorra

Marketer o ponad jedną trzecią zmniejszył inwestycje na wsparcie tej marki.

Unilever Polska o ponad jedną trzecią zmniejszył w tym roku wydatki na reklamę marki Knorr, wynika z danych Kantar Media (dane cennikowe netto, I-VI 2012 vs. I-VI 2011).

W pierwszej połowie br. marketer wydał na reklamy tej marki we wszystkich mediach 62,3 mln zł – 35,1 proc. mniej niż przed rokiem. Unilever odmówił podania powodów, dla których nie wspiera już tak intensywnie Knorra.

W ofercie marki Knorr znajdują się m.in. fiksy, zupki instant (Gorący Kubek), nudle, sosy sałatkowe czy kostki bulionowe. Intensywne wsparcie tej marki w latach ubiegłych mogło mieć związek m.in. z umocnieniem jej pozycji m.in. w kategorii fiksów – kilkanaście miesięcy temu Knorrowi udało się odzyskać pozycję lidera w rynku fiksów (przez jakiś czas numerem jeden tej kategorii była marka Winiary Pomysł na… z portfolio Nestle Polska).

Ponadto w ub.r. Unilever zakończył współpracę z aktorką Katarzyną Herman, która była ambasadorką marki Knorr. Wprowadził nową platformę komunikacyjną – od wiosny br. w reklamach tego brandu pojawiają się kucharze odpowiedzialni za stworzenie tych produktów. Unilever wzmocnił też swoją obecność w internecie. Np. Gorący Kubek promowany jest przede wszystkim w Facebooku, dodatkowo wspierają go promocje konsumenckie. Z kolei ostatnio sosy sałatkowe Knorra trafiły na sklepowe półki w specjalnych zestawach wraz z produktami marki Ole!

Knorr mimo mniejszych nakładów na reklamę wciąż pozostaje najsilniej wspieraną przez Unilevera marką. Drugi brand to kosmetyki Dove – na ich reklamę marketer wydał 53,8 mln zł.