Zagranica

Adidas przegrywa z Nike jako... sponsor IO

Z badania przeprowadzonego online wśród ponad tysiąca amerykańskich konsumentów wynika, że sponsorem londyńskich igrzysk olimpijskich jest raczej Nike niż Adidas.

Wśród rzekomych sponsorów IO znaleźli się też inni bezpośredni konkurenci oficjalnych partnerów igrzysk, np. Pepsi i Burger King. Najbardziej rozczarowani muszą być jednak przedstawiciele Adidasa, którego jako sponsora wskazało 24 proc. respondentów, a główny rywal, czyli Nike, uzyskał aż 37 proc. wskazań. Jako przyczynę analitycy wskazują ostatnią ambushową kampanię pt. “Find your greatness” Nike’a. Przygotowana przez agencję Wieden & Kenedy kampania ukazuje tzw. zwykłych sportowców rywalizujących ze sobą w miejscowościach o identycznej nazwie jak stolica Wielkiej Brytanii.

Nike wśród wskazań zajął bardzo wysoką czwartą pozycję. Na podium znaleźli się rzeczywiści sponsorzy, tj. Coca-Cola (47 proc. wskazań), Visa i McDonald’s. Niemniej jednak już na piątym miejscu znalazł się koncern Pepsi (28 proc.), który ze sponsoringiem IO nie może mieć nic wspólnego.

(Adage.com)