Microsoft uznał Hotmail za przestarzały i zaprezentował unowocześniony wygląd usługi pocztowej pod adresem Outlook.com. Do tej pory gigant IT używał marki Outlook jako nazwy programu pocztowego dla komputerów PC i Mac.
Hotmail ma jak do tej pory największą liczbę użytkowników w Wielkiej Brytanii spośród serwisów webmailowych (18,4 mln użytkowników w czerwcu i 56 proc. użytkowników poczty e-mail wg danych ComScore). Yahoo Mail skupia 13,4 mln użytkowników, podczas gdy Google – 9,9 mln.
Microsoft zaznacza, że teraz sprawdzenie poczty nie wymaga korzystania z klienta pocztowego na komputerze, a użytkownicy chcą mieć do niego dostęp w każdym czasie i miejscu, korzystając z urządzeń mobilnych. Dlatego nowy Outlook.com jest zaprojektowany tak, aby był wygodny w obsłudze na urządzeniach przenośnych: jest bardziej przejrzysty, ma zdecydowanie mniejszą powierzchnię reklamową i daje o 30 proc. więcej przestrzeni dla większej widoczności korespondencji. Poczta umożliwia też bezpośredni dostęp do popularnych serwisów społecznościowych, Microsoft planuje też podłączenie usługi Skype do programu pocztowego. Program jest wyposażony w filtry antyspamowe.
Uruchomienie usługi wyprzedza wprowadzenie na rynek Windows 8, który będzie dostępny w sprzedaży w październiku.
(BrandRepublic)