Kraj

LG rozpoczyna sprzedaż notebooków na polskim rynku

LG Electronics Polska Sp. z o.o., polski oddział koreańskiego producenta m.in. sprzętu komputerowego, elektronicznego, RTV i AGD, rozpoczyna sprzedaż w...

LG Electronics Polska Sp. z o.o., polski oddział koreańskiego producenta m.in. sprzętu komputerowego, elektronicznego, RTV i AGD, rozpoczyna sprzedaż w Polsce komputerów przenośnych typu notebook. Towarzyszy temu kampania reklamowa w prasie i na outdoorze. Do tej pory LG sprzedawał w Polsce sprzęt komputerowy taki jak monitory i napędy optyczne, natomiast w tym miesiącu rozpoczyna sprzedaż markowych notebooków w nowej linii o nazwie X-Note (ich ceny wahają się od ok. 7 do ponad 11 tys. zł). Wejściu LG w ten segment produktów towarzyszy kampania reklamowa, której pierwszy etap zaplanowano na maj i czerwiec br. Jak mówi Ewa Chojecka, junior product manager ISP w LG Electronics Polska, jej celem jest wprowadzenie nowych w portfolio LG produktów na nasz rynek oraz “odpowiednie, dość wysokie ich upozycjonowanie w świadomości klientów”. Reklamy notebooków LG ukazują się w prasie konsumenckiej i biznesowej oraz branżowej (magazyny o tematyce IT), a także na nośnikach reklamy zewnętrznej (nośniki formatu 6×3 firmy AMS) w Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu oraz nośnikach indoorowych w centrach biznesu w całej Polsce (tylko w maju). Strategię kampanii przygotował LG Electronics Polska we współpracy z agencją reklamową Arip, która przygotowała również adaptację reklam oraz zrealizowała planowanie i zakup mediów na jej potrzeby. Z danych firmy IDC monitorującej rynek komputerowy wynika, że ubiegły rok był kolejnym okresem wzrostu sprzedaży komputerów przenośnych (o 40 proc. w porównaniu z 2002 r.). Łącznie producenci sprzedali w ub.r. 154,6 tys. notebooków (113 tys. w 2002 r.). W zestawieniu producentów nastąpiły spore zmiany. Mimo zakrojonych na szeroką skalę kampanii reklamowych Toshiba została zdetronizowana przez HP Polska, który sprzedał w ub.r. 29,8 tys. sztuk, Toshiba – 25,4 tys. Trzecią pozycję obronił Karen, sprzedając ok. 12,5 tys. notebooków. Czwarte miejsce przypadło Fujitsu Siemens (11,18 tys. sztuk), które nieznacznie wyprzedziło Della (11,1 tys.). (źródło: “Computerworld”). (MB)