Kraj

Rynek OOH notuje wzrosty w II kwartale br.

Zainteresowanie nośnikami wzrosło głównie dzięki Euro 2012.

Zarówno rynek reklamy zewnętrznej, jak i wielkoformatowej zanotowały wzrost sprzedaży w II kwartale br. – wynika z raportów Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej oraz CAM Mediów.
 
Według szacunków CAM Mediów wartość rynku reklamy wielkoformatowej w II kwartale tego roku wyniosła 27,05 mln zł, czyli 15,2 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. W całym pierwszym półroczu wartość rynku reklamy wielkoformatowej wzrosła o 10,4 proc. do 47,69 mln zł – podała spółka w komunikacie. Wzrost sprzedaży wynikał przede wszystkim z rosnących wydatków reklamowych branż napoje i alkohole oraz podróże i turystyka.

Według analiz CAM Mediów siłą napędową dużego wzrostu w II kwartale były wydatki mediowe towarzyszące przygotowaniom i przebiegowi Euro 2012. Z raportu wynika, że w czerwcu została odnotowana bardzo wysoka dynamika wzrostu, o 24,3 proc. Poziom inwestycji wyniósł wtedy rekordowe 9,76 mln zł.

Z kolei z raportu IGRZ wynika, że wartość rynku reklamy zewnętrznej wzrosła w II kwartale br. w stosunku do analogicznego okresu ub.r. o 3,7 proc., do 165,96 mln zł. Z kolei po dwóch kwartałach br. nie zmieniła się i wyniosła 287,89 mln zł. Według IGRZ wpływ na wielkość sprzedaży w tym okresie (zwłaszcza w czerwcu) miały mistrzostwa Europy w piłce nożnej Euro 2012, współorganizowane przez Polskę. Niestety, negatywny w odniesieniu do wykorzystania powierzchni ekspozycyjnych na standardowych nośnikach reklamy. Według szacunków Izby straty z tego tytułu wyniosły blisko 6 mln zł.
Udział reklamy tranzytowej w wielkości sprzedaży OOH wyniósł w II kwartale br. 4,3 proc. wobec 3,4 proc. w II kwartale ub.r.