M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Amazon wprowadza Games Studio

( red. ) | 9 sierpnia 2012, 06:00

Amazon ma w planach zdominowanie sektora gier.

Sklep internetowy ma nadzieję, że połączenie jego potężnej bazy użytkowników i długofalowych relacji z wydawcami i innymi klientami może zapewnić graczom lepsze wrażenia i dopasować ofertę do odbiorcy.

"Classic Livings" to pierwsza gra Amazona, w której animowana rodzina lisów wędruje po ilustracjach z popularnych bajek: "Król Artur", "Czarnoksiężnik z Krainy Oz" i "Alicja w Krainie Czarów". Gra zadebiutowała w Facebooku 7 sierpnia i m.in. pozwala uczestnikom dzielić się zdobytymi nagrodami. 

Games Studio z siedzibą w Seattle rekrutuje kolejnych pracowników i dalej rozwija firmę. Amazon będzie również dążył do wprowadzenia na rynek gier tworzonych dla własnej marki App Store, dostępnej na razie jedynie w USA. Jak pokazują badania firmy Gartner, zyski z wprowadzania w sieci social media własnych gier między 2010 a 2011 r. podwoiły się na całym świecie, a w 2012 r. wyniosą prawdopodobnie ok. 6,2 mld dolarów.

DFC Intelligence prognozuje, że do 2017 r. 39 proc. dochodu ze sprzedaży gier na konsole będzie pochodziło z dystrybucji online. To by tłumaczyło, dlaczego Amazon wchodzi w ten sektor rynku, zamiast inwestować w dystrybucję gier innych wydawców. 

(Marketing Week)

Czytaj więcej na temat: , , ,