Kraj

PayBack w kampanii informuje, że przepadają zebrane punkty

Pierwsza taka akcja w programie lojalnościowym na polskim rynku.

Program lojalnościowy PayBack prowadzi kampanię informacyjną pod hasłem „Stare punkty PayBack stracą ważność!”. Akcja jest związana z wygaszaniem punktów starszych niż 3 lata, nadal obecnych na kontach uczestników. Informacje o wygaszaniu punktów pojawią się w internecie oraz u wybranych partnerów programu. W kampanii zostaną wykorzystane również wewnętrzne narzędzia PayBack stosowane w bezpośredniej komunikacji z uczestnikami. Całość wesprą działania media relations oraz na fanpage’u programu w Facebooku.


To pierwsza taka sytuacja w Polsce, ponieważ we wrześniu miną 3 lata, od kiedy program PayBack wszedł na rynek. Zdecydowano jednak przesunąć datę wygaszenia punktów na 31 stycznia 2013 r. W ten sposób firma chce przybliżyć polskim uczestnikom działanie, które odtąd będzie przeprowadzane co roku. Akcję poprzedza blisko  półroczna kampania informacyjna, by każdy zdążył wymienić stare punkty na nagrody. Obecnie w programie zarejestrowanych jest ok. 2 mln kont.


Kampania  potrwa do końca stycznia 2013 r. Będzie przebiegała w trzech etapach. Rozpocznie się komunikacją na stronie www.starepunkty.pl oraz www.payback.pl, a także działaniami z użyciem jednego z wewnętrznych narzędzi programu – Pakietu Mój PayBack. Już na tym etapie uczestnicy będą mogli dowiedzieć się, jaka liczba zebranych punktów jest przeznaczona do wygaśnięcia. W czwartym kwartale br. działania komunikacyjne zostaną zintensyfikowane. Uczestnicy otrzymają newsletter dotyczący stanu punktów oraz informacje o możliwości ich wymiany. W tym okresie rozpoczną się też aktywne działania media relations. Najbardziej intensywny będzie styczeń 2013 r. tuż przed wygaśnięciem punktów. Wtedy pojawią się materiały POS u wybranych partnerów. Przewidzianych jest też wiele promocji umożliwiających wymianę punktów na nagrody w sklepie programu.


Za kreację kampanii odpowiada agencja Ogilvy Action, działania na fanpage’u w Facebooku nadzoruje Lubię To – Social Media Agency, a aktywności w obszarze media relations prowadzi Inspirat Communication.