Kraj

VIMN zamierza podwoić inwestycje na MTV

Stacja chce być kluczowym medium dla pokolenia milenijnego.

Viacom International Media Networks chce odbudować pozycję MTV na rynku, a także stać się główną stacją dla pokolenia milenijnego, czyli urodzonego w latach 90. Jak tłumaczy Jerzy Dzięgielewski, content director youth, stacja tworzy nową kategorię kanałów kierowanych do młodzieży, a nie tylko muzyczną. Jednocześnie MTV chce być liderem tej grupy, do której zalicza m.in. AXN Spin. Zmiany, jakie nadawca wprowadza w kanale, poprzedzone zostały badaniami na kilkunastu rynkach, w tym także w Polsce. Określiły one profil obecnego nastolatka, przedstawiciela pokolenia milenijnego. Istotna jest dla nich zabawa, ale także realizacja celu, jaki sobie wyznaczają. Dlatego w programmingu stacji pojawią się produkcje pokazujące historie “zwykłych” nastolatek. Dzięgielewski podkreśla także, że przedstawiciele tego pokolenia są bardzo wyczuleni na fałsz. Wprowadzane zmiany mają odbudować pozycję MTV. Jak mówi Mattias Behrer, SVP, general manager youth & music north Europe & MTV International Property Marketing, wzmocnienie pozycji tej stacji jest obecnie kluczowym zadaniem koncernu. W tym celu firma chce wyraźnie zwiększyć swoje nakłady na marketing. Około połowa z nich zostanie skierowana do internetu, przy dużym wsparciu także innych mediów. Dokładnej wartości budżetu nie podał. W ramach inwestycji koncern zamierza tworzyć kontent dedykowany tylko internetowi. Istotnym narzędziem w komunikacji ma być uruchomiona niedawno MTV Mobile (razem z T-Mobile). Koncern nie podaje na razie, ilu użytkowników ma sieć komórkowa. Obecnie ruszyła jedna z największych kampanii promującej program stacji “Inna” (o czym pisaliśmy w MMP24 23 sierpnia br.).