Zagranica

Twitter wprowadza system targetowania reklam

Aby obniżyć stawkę reklamową, Twitter będzie kierował do użytkowników posty zgodnie z ich zainteresowaniami.

Reklamodawcy będą mieli możliwość targetowania Tweetów oznaczonych jako sponsorowane do osób, które wyrażą zainteresowanie nimi.

Twitter zdecydował się na tego rodzaju działanie ze względu na lepsze targetowanie informacji i dostarczanie ich do osób naprawdę nimi zainteresowanych. Działanie daje również możliwość obniżenia stawki za wyświetlany post – z 30 pensów do jednego w Wielkiej Brytanii.

System Twittera działa podobnie do AdWords Google’a.

Twitter wybiera reklamy, które rejestrują najwyższy poziom zaangażowania ze strony użytkowników. Wówczas reklamodawca płaci tylko za reklamy, których popularność jest mierzona na podstawie kliknięć, odpowiedzi albo śledzeń.

Według Bruce’a Daisleya, dyrektora sprzedaży w Wielkiej Brytanii, nowe rozwiązanie reklamowe Twittera opiera się na “DNA zainteresowania” użytkowników portalu społecznościowego. To pozwoli, jego zdaniem, na zwiększenie skuteczności wyświetlanych reklam, a także może prowokować do dyskusji i wymieniania się poglądami na temat marek, które mogą okazać się bezcennymi wskazówkami dla firm promujących swoje brandy.

(Brand Republic)