Kraj

Atmax w wakacje miał największy udział

Stacje ogólnopolskie po raz pierwszy miały poniżej połowy udziałów w grupie komercyjnej.

Po raz pierwszy w historii stacje skupione w pakiecie Atmax miały wyższą oglądalność niż stacje ogólnopolskie. W grupie komercyjnej (16-49 lat) SHR za lipiec i sierpień wyniósł 15,6 proc., podczas gdy następny w kolejności Polsat miał 14,4 proc. (dane: Atmedia na podstawie NAM). W wakacje udział TVP1, TVP2, TVN i Polsatu w czasie oglądania grupy komercyjnej spadł do 48,5 proc., osiągając tym samym historyczne minimum. Rok temu łączny udział czterech największych anten wynosił 52 proc., a pięć lat wcześniej – 70 proc. 

Na zmianach zyskały stacje tematyczne i ponadregionalne. Wśród kanałów tematycznych w wakacje 2012 roku największy wzrost odnotowały stacje muzyczne (56-proc. wzrost udziału w czasie oglądania), lifestyle’owe (21 proc.) oraz filmowo-serialowe (16 proc.).