Kraj

Raiffeisen Polbank wybiera BBDO

Agencja wprowadzi na rynek nową markę banku.

Agencja reklamowa BBDO w pierwszym etapie współpracy będzie odpowiedzialna za przygotowanie kampanii wizerunkowej nowej marki na polskim rynku finansowym –  Raiffeisen Polbank. Brand powstał z połączenia Raiffeisen Bank Polska oraz Polbank EFG. Po launchu marki agencja będzie obsługiwać bank fullservice’owo.

Do przetargu zostało zaproszonych sześć agencji: BBDO, G7, GPD, Lowe GGK, Saatchi & Saatchi oraz TBWA.

Ostatnie kampanie dla Polbanku realizowała agencja Addapter (grupa DDB), z Raiffeisen Bankiem współpracowała agencja GonnaBe. Pod względem reklamowym zdecydowanie aktywniejszy był przejmowany Polbank. Dla porównania: w 2010 r. na kampanie reklamowe z Justyną Kowalczyk Polbank wydał na reklamy w mediach 59,2 mln zł (cennikowo), Raiffeisen zaś – 14 mln zł.

W całym ub.r. Polbank wydał na reklamy 56,7 mln zł (cennikowo; dane Kantar Media). Na początku tego roku obsługę budżetu mediowego Polbanku przejął od Macroscope OMD dom mediowy Starcom, który obsługuje Raiffeisen Bank.

Połączony bank będzie działał pod marką Raiffeisen Polbank. Twarzą nowego banku nadal będzie utytułowana polska biegaczka narciarska Justyna Kowalczyk.
Raiffeisen Polbank ma być bankiem uniwersalnym, oferującym pełny zakres produktów i usług dla wszystkich segmentów, obsługującym prawie milion klientów w ok. 450 placówkach w 150 miastach.