M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

NBC Universal publikuje raport o widzach płatnej telewizji

Joanna Dziwisińska | 10 września 2012, 06:00

W efekcie badań wyodrębniono 11 segmentów widzów.

NBC Universal opublikowała wyniki badania “U People” przeprowadzonego wśród polskich widzów płatnej telewizji, w wyniku którego podzielono 22-milionową widownię panelistów AGB Nielsen na 11 segmentów, m.in. Filmowi Domatorzy czy Uzależnieni od Adrenaliny. Badania "U People" zostały zlecone przez NBC Universal, a ich przeprowadzeniem zajęła się agencja Clusters. W badaniu wzięli udział paneliści AGB Nielsen Polska. Wykorzystano także odwzorowanie do TGI oraz badania wśród grup focusowych przeprowadzone na początku 2012 roku.

Analiza pokazała, że zamożni, ceniący dobrą zabawę widzowie lubią inteligentne seriale zagraniczne i obfitujące w adrenalinę filmy. Nowość badania opiera się na połączeniu preferencji związanych z oglądaniem telewizji ze sposobem życia widzów i ich zachowań konsumenckich. Według danych na filmy i seriale przypada w Polsce 33 proc. oglądanego kontentu płatnej telewizji. Tym samym wysoki udział mają kategorie widzów takich jak Filmowi Domatorzy czy Uzależnieni od Adrenaliny, którzy stanowią prawie 5 milionów widzów płatnej telewizji. Pozostałe segmenty wyróżnione w badaniu to: Królowe Dramatu i Kryminału, Trendsetterki, Nowoczesne Rodziny, Miłośnicy Telewizji, Młodzi Jokerzy, Asy, Fani Sportu, Panie z Sąsiedztwa oraz Poszukiwacze Wiadomości.


Czytaj więcej na temat: , ,