M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Atmedia zakończyły pierwszą falę własnych badań TV

Joanna Dziwisińska | 12 września 2012, 06:00

Po kilku miesiącach Nielsen zakończył pierwszą falę badań widzów kanałów tematycznych zleconych przez Atmedia.

Atmedia we współpracy z Nielsenem i UPC Polska zrealizowały pierwsze własne badanie widowni telewizyjnej. Zachowania użytkowników płatnej telewizji analizowano na blisko 5-tys. próbie gospodarstw domowych. Nielsen przeprowadził tzw. badanie założycielskie (establishment survey), na podstawie którego dobrał próbę badawczą w panelu Atmediów. Dane z dekoderów cyfrowych UPC Polska ze zrekrutowanych do panelu gospodarstw domowych są przetwarzane w sposób umożliwiający ich analizowanie w programach telemetrycznych. – Pogłębione badanie telewizji zapewni obsługiwanym przez Atmedia kanałom tematycznym pełniejszy wgląd w zachowania ich widowni. Niewielka próba w badaniu telemetrycznym Nielsena, służącym całemu rynkowi telewizyjnemu i reklamowemu jako waluta przy rozliczaniu kampanii, pozwala dziś dokładnie zmierzyć jedynie widownię stacji ogólnopolskich – mówi Marcin Boroszko, prezes Atmedia Group. Jego zdaniem dane z badania pozwolą obsługiwanym stacjom dokładniej analizować programming i skuteczniej tworzyć ramówki telewizyjne. – Zasadniczą korzyścią dla kanałów tematycznych będzie możliwość analizowania widowni w ich rzeczywistych, nieraz wąsko zdefiniowanych grupach celowych – mówi Marcin Boroszko.

Obecnie firma analizuje pierwsze raporty. Na razie nie podaje szczegółów na temat wyników.

Czytaj więcej na temat: , , ,