M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Renault Polska wprowadzi na początku 2005 r. markę Dacia

Serwis Dzienny | 13 maja 2004, 00:00

Renault Polska wprowadzi na początku przyszłego roku na nasz rynek samochód marki Dacia. Samochody tej rumuńskiej marki są znane kierowcom...

Renault Polska wprowadzi na początku przyszłego roku na nasz rynek samochód marki Dacia. Samochody tej rumuńskiej marki są znane kierowcom z czasów PRL-u. Teraz planowany jest powrót tego brandu należącego od kilku lat do koncernu Renault. "Marka ta będzie uzupełnieniem oferty Renault w Polsce. Pozwoli nam dotrzeć do klientów niemogących sobie pozwolić na samochody Renault - mówi Ludovic Troyes, dyrektor marketingu w Renault Polska. - Dacia będzie bardziej dostępna cenowo, oferując jednocześnie przestronne wnętrze i wysoką jakość". Rumuńska firma Dacia została przejęta przez koncern Renault w 1999 r. Wcześniej obie firmy współpracowały ze sobą w latach 60. i 70. Dacie były produkowane na licencji Renault. W ciągu najbliższych 5 lat Renault zainwestuje 220 mln dol. w spółkę i w markę Dacia. W Polsce samochody będą dostępne w salonach sieci Dacia tworzonych przez dealerów Renault. Kampania reklamowa Dacii w naszym kraju rozpocznie się na początku 2005 r. Wcześniej prowadzone będą działania marketingowe w Rumunii i kilku innych krajach europejskich. Troyes zapowiada, że koncepcja komunikacji Dacii będzie odmienna od tej, którą charakteryzują się reklamy Renault. Prawdopodobnie do obsługi nowej marki zostanie wybrana inna agencja i dom mediowy niż te obsługujące Renault (Publicis i Carat Polska). Renault Polska zajmuje trzecie miejsce na rynku ze sprzedażą 37,2 tys. samochodów osobowych w ub.r., po Fiacie (66 tys.) i Skodzie (43,4 tys.). W ub.r. firma wydała 77,7 mln zł na reklamę w mediach, zajmując drugie miejsce wśród marketerów motoryzacyjnych (za Fiatem, który wydał 79,2 mln zł; źródło: Expert Monitor). (PU, MG)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,