Sprawa dotyczy spotu promującego smartfon Nolia Lumia 920. Jest on wyposażony w aparat z technologią PureView, która zdaniem producenta daje zdjęcia i filmy profesjonalnej jakości. Na filmie promocyjnym, który miał być rzekomo kręcony telefonem, konsumenci odkryli jednak fałszerstwo. W lakierze samochodu odbija się postać kamerzysty z profesjonalną kamerą i oświetleniem. Spot trafił niespodziewanie w USA na dziewiąte miejsce najpopularniejszych virali w USA. Nokia długo milczała w tej sprawie, jednak do magazynu “Wired” wysłała oświadczanie, w którym stwierdza, że nie chciała wprowadzić nikogo w błąd i film pokazuje faktyczne korzyści z technologii PureView. Jednak w chwili powstawania spotu smartfon był na etapie prototypu i dlatego do kręcenia filmu użyto kamery. Nokia wypuściła obecnie wersję spotu z napisem wyjaśniającym te fakty, jak również powstał nowy film demonstracyjny nakręcony już naprawdę Lumią 920.
(AdAge.com)