Jury pod przewodnictwem Grzegorza Wójcika, dyrektora ds. korporacyjnych MIH Internet Europe (część grupy Naspers), pod opieką pięciu przewodniczących grup jurorskich oceniało prace oraz zagłosowało na nominacje i nagrody w poszczególnych grupach:
grupa 1 – żywność, artykuły nieżywnościowe, napoje, leki – przewodniczący Anna Barabasz, Maspex Wadowice;
grupa 2 – środki trwałe, usługi, retail, e-commerce/e-services/m-commerce, digital – Łukasz Lewandowski, K2 Internet;
grupa 3 – pro bono, kampanie dotyczące edukacji społecznej i CSR, promocja miejsc i wydarzeń oraz sponsoring kultury i sportu, media – Malina Wieczorek, Telescope;
grupa 4 – bankowość, ubezpieczenia i inwestycje, telekomunikacja – Maciej Szczechura, Getin Noble Bank;
grupa 5 – longterm, limited budget, media idea, launch – Agnieszka Kwaśniewska, Saatchi & Saatchi Think Tank.
Jury nominowało ostatecznie 56 prac. Zdobywcy nagród zostaną ogłoszeni na Gali Effie Awards, która odbędzie się 8 października 2012 w stołecznym Teatrze Wielkim.