Kraj

Biuro Reklamy TVP kończy proces restrukturyzacji

W Biurze Reklamy Telewizji Polskiej SA kończy się proces restrukturyzacji. Głównymi celami zmian, jakie miały miejsce ostatnio wewnątrz BR TVP,...

W Biurze Reklamy Telewizji Polskiej SA kończy się proces restrukturyzacji. Głównymi celami zmian, jakie miały miejsce ostatnio wewnątrz BR TVP, są: zaktywizowanie sprzedaży, usprawnienie komunikacji wewnątrz firmy i lepsza współpraca z klientami i agencjami. Restrukturyzacja pociągnęła za sobą zmiany personalne polegające głównie na przesunięciu dotychczasowych pracowników biura na nowe stanowiska. Ponadto kilka procent zespołu BR TVP rozstaje się z firmą. Jedną z ważniejszych innowacji jest utworzenie działu trafficu kierowanego przez Tomasza Puczkowskiego. W dziale tym zatrudnionych jest 17 osób, do których obowiązków należy kompleksowa obsługa logistyczna kampanii realizowanych na antenach TVP, od przygotowania zasobów, poprzez montaż bloków reklamowych, emisję spotów, po fakturowanie i rozliczanie umów z klientami. “Zależy nam, aby osoby, które zajmują się bezpośrednio sprzedażą, były wolne od dodatkowych, technicznych zadań” – mówi Zbigniew Badziak, dyrektor BR TVP. Dział handlowy BR TVP tworzą obecnie cztery samodzielne zespoły. Trzy z nich zajmują się sprzedażą czasu reklamowego, sponsoringiem finansowym, negocjowaniem kontraktów. Każdy z tych czteroosobowych zespołów ma swojego lidera i współpracuje z określoną grupą agencji mediowych. Do zespołu obsługującego m.in.: Starcom, Initiative Warszawa, Zenith Media i Optimedia dołączyła ostatnio nowa osoba – Ewelina Czuba, niezwiązana dotychczas z branżą mediową. Czwarty z teamów dedykowany jest sponsoringowi rzeczowemu i użyczeniowemu. Szefem tego zespołu została Jaga Kozień, która dotychczas zajmowała stanowisko kierownika działu marketingu operacyjnego. “Powierzyliśmy tę odpowiedzialną funkcję Jadze Kozień ze względu na jej dotychczasowe doświadczenie, czyli między innymi bardzo dobre relacje z antenami i producentami oraz szeroką wiedzę dotyczącą możliwości obecności produktów i marek na antenie” – mówi Badziak. Dział handlowy nie będzie się już zajmował sprzedażą produkcji i licencji na produkcje TVP. Ta działalność zostanie przesunięta do nowo tworzonego Biura Marketingu i Promocji TVP. W gestii BR TVP zostanie jedynie organizacja konkursów SMS i audiotele. Restrukturyzacje dotyczą również departamentu marketingu BR TVP, którym od kwietnia br. kieruje Kazimierz Piekarz. W tej strukturze utworzono specjalny zespół wsparcia sprzedaży. Będzie się on zajmował wspomaganiem zespołów handlowych, opracowywaniem na ich potrzeby analiz marketingowych dotyczących trendów rynkowych, konkurencji w poszczególnych branżach pod kątem konkretnych klientów reklamowych. Pracownicy tego zespołu (docelowo 4 osoby) będą wspierać dział handlowy w prezentacjach i negocjacjach z klientami. Właściwy dział marketingu i analiz pod kierownictwem Rafała Drosika liczyć będzie docelowo 8 osób, które zajmować się mają badaniami służącymi marketingowemu przygotowaniu produktów – programów: TVP1, TVP2, TVP3 i TV Polonia. Do głównych zadań tego zespołu należą analiza i prognozowanie widowni, a także kształtowanie cen dla poszczególnych anten TVP i współpraca z antenami w celu pogłębiania wiedzy na temat konkretnych propozycji programowych. Do dwóch osób uszczuplony został dział promocji BR TVP, ponieważ większość obowiązków związanych z działalnością promocyjną wszystkich struktur TVP będzie wkrótce należała do Biura Marketingu i Promocji TVP. (PR)