Kraj

230 marek uzyskało tytuł Superbrands

Po raz pierwszy w Polsce organizacja Superbrands Polska wybrała 230 superbrandów spośród listy 1200 marek występujących na rynku polskim. Na...

Po raz pierwszy w Polsce organizacja Superbrands Polska wybrała 230 superbrandów spośród listy 1200 marek występujących na rynku polskim. Na liście Top Superbrandów znalazło się 20 marek, w tym: Coca-Cola, E. Wedel, Mercedes-Benz, “Gazeta Wyborcza”, Marlboro, Sony, Żywiec, Microsoft, McDonald’s, Pepsi, Disney, Nokia, BMW, Toyota, Wyborowa, Aspirin, Adidas, Danone, Wedlowskie Ptasie Mleczko, Pampers. Marki typowała rada marek składająca się z 21 członków, w tym Piotra Aleksandrowicza – redaktora naczelnego “BusinessWeeka”, Henryki Bochniarz, prezydenta Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych, Krzysztofa Kruszewskiego, prezesa zarządu SMG/KRC Millward Brown Co., Krzysztofa Najdera, szefa Stratosfery, Waldemara Tevnella, prezesa zarządu Bonnier Business Polska. Branżę reklamową reprezentowali: Paweł Kastory, prezes zarządu Corporate Profiles DDB Group, Paweł Kowalewski, wiceprezes IAA, Jarosław Ziębiński, prezes zarządu Leo Burnett Polska. Rada typowała z listy 1200 marek, wybranej na podstawie badań TGI prowadzonych przez SMG/KRC i niezależnych badań prowadzonych przez firmę konsultingową Stratosfera. Wybór Superbrands odbywa się kilkuetapowo. Po wstępnej selekcji lista marek jest wysyłana do członków rady, którzy oceniają w skali 1-20 kolejne pozycje na liście, kierując się swoją subiektywną opinią na temat siły marek. Punkty są podliczane i marki, które osiągają wyznaczoną granicę, zostają nagrodzone tytułem Superbrands. Organizacja Superbrands Polska utrzymuje się z publikacji albumów, w których umieszczane są case studies wszystkich marek z tytułem Superbrands. (MKS)