Zagranica

Francja - w 2000 roku 5-proc. wzrost wydatków na reklamę

Według analiz przedstawionych przez francuski instytut IP, w 2000 roku wydatki na reklamę w tym kraju wzrosną o 5 proc....

Według analiz przedstawionych przez francuski instytut IP, w 2000 roku wydatki na reklamę w tym kraju wzrosną o 5 proc. i osiągną 9 mld USD (w 1999 r. wzrosły o 7,9 proc.). Po raz pierwszy spodziewane jest przekroczenie wydatków na reklamę we francuskim Internecie ponad to co zostanie wydane na reklamę kinową w tym kraju. Oznacza to, że we Francji na reklamę w sieci firmy wydadzą w tym roku 150 mln USD, tj. dwukrotnie więcej niż w 1999 r. (na kinową ok. 65 mln USD). Największa część reklamowych budżetów lokowana będzie w br. we francuskiej prasie: około 3,9 mld USD, następnie telewizja Đ 3,4 mld USD i outdoor Đ około 1,14 mld USD.