Zagranica

Cadbury przeprowadza poważne zmiany w amerykańskim oddziale napojów

Na początku maja rozpoczął się proces reorganizacji i modernizacji w departamentach każdego z oddziałów firmy Cadbury Schweppes Americas Beverages. Akcją...

Na początku maja rozpoczął się proces reorganizacji i modernizacji w departamentach każdego z oddziałów firmy Cadbury Schweppes Americas Beverages. Akcją kieruje Randy Gier, jeden z top managerów, wiceprezes do spraw marketingu. Kompleksowy proces lustracyjny ma na celu wyszczególnienie mocnych stron pracowników oraz współpracujących agencji i dystrybutorów. Tak radykalne działanie jest konsekwencją zeszłorocznych ruchów, kiedy to trzy dywizje Cadbury połączyły się w jedną całość, tworząc oddział The Americas Beverages. Przedstawiono program cięcia kosztów, którego zadaniem było pozyskanie dodatkowych funduszy na działania marketingowe i innowacyjne. Zamierzano zwolnić 10 proc. pracowników, zamknąć 1/5 fabryk i w ten sposób pozyskać dodatkowe 400 milionów dolarów rocznie ne te cele. Pojawiły się wówczas także pogłoski o planach producenta dotyczących sprzedaży części lub całości sektora napojów. Kategorycznie zaprzeczył temu Steve Jarmon, nowo powołany vp-partner marketing, tłumacząc, że firma nie ma w planach wysprzedawania swoich produktów, a dokonujące się właśnie zmiany służą umocnieniu jej pozycji. Andrew Wood, analityk Sanford C. Bernstein, w swojej niedawnej analizie wykazał niski udział Cadbury w rynku napojów bezalkoholowych. Sprzedaż Snapple spadła o 4 proc. w 2004 r. Z kolei dla 7UP przygotowywana jest nowa kampania reklamowa. (“Advertising Age”)