M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Marketerzy wracają do sprawy do not track

( red. ) | 4 października 2012, 06:00

Najwięksi reklamodawcy podczas Advertising Week podjęli temat najnowszej wersji przeglądarki Internet Explorer Microsoft.

Nowy Internet Explorer pojawi się na rynku z domyślnym ustawieniem "do not track", zapobiegającym śledzeniu zachowań internautów. W liście otwartym do Microsoftu najwięksi reklamodawcy dali do zrozumienia przedstawicielom firmy, że efektem tego będzie zubożenie doświadczeń internautów i brak możliwości prezentowania użytkownikom wartościowych dla nich reklam. Według marketrów ten ruch będzie szkodliwy dla internetowego ekosystemu reklamowego. List od Narodowego Stowarzyszenia Reklamodawców został podpisany przez dyrektorów marketingu firm: Procter & Gamble, Walmart, Ford, Verizon, Coca-Cola, Unilever, General Electric, American Express, Kraft i 30 innych. Ostrzegli oni także, że sprawą postarają się zainteresować opinię publiczną.

Przedstawiciele Microsoftu bardziej zaskoczeni wyborem czasu niż treścią listu oświadczyli, że stanowisko firmy jest niezmienne: konsumenci powinni wybrać, czy chcą być śledzeni przez reklamodawców i wydawców.

Szef reklamy Microsoft Rik van der Kooi przyznał, że jest to zmiana kursu w Microsoft, który wiele lat zgodnie z przeświadczeniem branży zakładał, że internauci mają obowiązek zrezygnować z internetowej prywatności na rzecz dostępu do pewnych danych i usług. Powiedział również, że obecne stanowisko jest zgodne z wizją przyszłości usług internetowych, jaką ma Microsoft.

(AdAge.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,