Kraj

Awanse w Grupie Żywiec

Dwoje menedżerów z marketingu Grupy Żywiec awansowało w strukturach Heinekena, a to pociągnęło zmiany zarządzania markami w Polsce.

Od 1 października br. Anna Bizoń, która dotychczas w Grupie Żywiec odpowiadała za markę Desperados w regionie Europy Środkowej, gdzie operuje Grupa Heineken, większościowy akcjonariusz Grupy Żywiec, została awansowana na stanowisko global brands regional marketing manager CEE. Będzie odpowiadać za rozwój marek globalnych, jak: Desperados, Strongbow Gold, Amstel Premium Pils, Sol, Affligem w regionie Europy Środkowej i Wschodniej (CEE), a raportować będzie do CEE commercial directora Grupy Heineken. Anna Bizoń w Grupie Żywiec pracuje od 2003 r. Trafiła tam po przejęciu przez Heinekena firmy Brau Union Polska, w której pracowała od początku 2001 r. (była tam szefową marketingu). Wcześniej związana z Browarami Kujawiak, w których pracowała od 2000 r.

Z kolei David Lette, który do tej pory był marketing managerem marki Heineken, awansował na stanowisko dyrektora marek premium w brytyjskiej filii koncernu Heineken UK, gdzie będzie odpowiedzialny za marki Heineken, Desperados, Sol, Amstel, Toger i Kronenbourg. W Grupie Żywiec pracuje od początku 2010 r.

Te awanse wpłynęły na zmiany w strukturach zespołów zarządzających markami. Podjęto decyzję o połączeniu marek globalnych premium i marek specjalnych w jeden zespół – stworzono nowe stanowisko group brand directora, international premium & specialities, na które awansował Przemysław Dzierbicki. Będzie odpowiadał za marki Heineken, Desperados, Paulaner i inne marki specjalne w portfelu Grupy Żywiec. W firmie pracuje od września 2011 r., był odpowiedzialny za wprowadzenie na polski rynek Radler Warka, które producent uznaje za sukces.