Kraj

Warka zyskała dzięki kampanii piłkarskiej

Marka Grupy Żywiec powiększyła udziały rynkowe.

Marka Warka z portfolio Grupy Żywiec zatrzymała negatywny trend spadkowy z ub.r. i chwali się dobrymi wynikami. Warka w styczniu br. miała 5,3 proc. udziałów w rynku (ilościowo), a w czerwcu było to już 6,7 proc. Tymczasem w roku 2011 brand notował dwucyfrowe spadki. Dodatkowo marce udało się utrzymać średnią cenę za butelkę – 2,53 zł, podczas gdy pozycjonowane w tym samym segmencie mainstream Tyskie (Kompania Piwowarska), które w ub.r. było nieco droższe od Warki, w br. obniżyło cenę i zrównało się z Warką.

Dobra kondycja marki to m.in. efekt kampanii związanej ze sponsorowaniem piłkarskiej reprezentacji Polski. Jej największe uderzenie miało miejsce przed i podczas Euro 2012. Warka współpracuje z agencjami Just, Pride & Glory, Men at Work oraz domem mediowym OMD.