Kraj

Change Integrated wygrał Plusa

Polkomtel zakończył trwający siedem miesięcy przetarg, w którym brało udział siedem agencji. Czy to koniec formatu z Mumio?

Polkomtel Sp. z o.o., operator sieci komórkowej Plus, rozstrzygnął trwający od marca br. przetarg na obsługę trzech swoich linii biznesowych: abonament, mix i SoHo, i do współpracy wybrał agencję Change Integrated.

Nie udało nam się ustalić, czy umowę z agencją operator podpisał na czas określony, czy bezterminowo.

Oznacza to, że Change będzie de facto wiodącą agencją Plusa. Reklamy ofert pre-paid Plus na Kartę (czyli dawniej np. Simplus), których przetarg nie dotyczył, przygotowuje agencja reklamowa 303 (grupa Y&R). To ona jest autorem formatu kreatywnego reklam będących “adaptacjami” różnych gatunków filmowych i telewizyjnych (filmy wojenne, historyczne, telenowele, westerny, horrory, seriale śledcze, filmy SF, sitcomy etc.).

Najprawdopodobniej oznacza to też koniec współpracy Plusa z agencją PZL, która była autorem formatu kreatywnego jego reklam z udziałem kabaretu Mumio, jednego z najdłużej funkcjonujących na rynku.

Planowaniem i zakupem mediów dla Polkomtela zajmuje się dom mediowy Media Direction OMD.

W ub.r. Polkomtel wydał na reklamy 525,2 mln zł, o jedną czwartą mniej niż w 2010 r. (wydatki cennikowe; dane Kantar Media). Natomiast w samej tylko telewizji w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy br. Plus zredukował swoje wydatki o kolejne 32 proc. – do 214,2 mln zł (cennikowo; dane: Nielsen Audience Measurement).