M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Największa w historii kampania Herbapolu Lublin

Maciej Burlikowski | 16 października 2012, 06:00

Lubelski producent chce unowocześnić i odmłodzić markę, zachowując jednocześnie związki z tradycją; na reklamy wyda ok. 5 mln zł.

Herbapol Lublin SA, producent herbat ziołowych, syropów spożywczych i produktów zielarskich, wdraża nową strategię marki - jej komunikacja będzie prowadzona pod hasłem "Masz to w naturze". Producent chce uwspółcześnić i odmłodzić swoją markę, ale tak, by zachować związki z tradycją. Przymierza się też do wejścia w nowe kategorie.

- To wynikło z insightów - konsumenci znają i poważają naszą marką, ale zwłaszcza ci młodsi nie czują z nią kontaktu, więzi, uważają, że to marka raczej dla ich rodziców niż dla nich - przyznaje Tadeusz Czarniecki, dyrektor marketingu Herbapolu.

Dlatego Herbapol zdecydował się na odświeżenie marki: lifting logotypu i zmianę facingów opakowań (nowy design zawiera jednak wzory ludowe z różnych regionów Polski mające podkreślać historię i związek marki z naturą). Równocześnie Herbapol Lublin zaplanował największe w swej historii działania reklamowe, na które wyda ok. 5 mln zł. - To mniej więcej czterokrotność naszego dotychczasowego budżetu reklamowego - potwierdza Czarniecki. Kampania o charakterze wizerunkowo-produktowym obejmie telewizję, outdoor i internet. Pierwszą jej część zaplanowano od 5 listopada do połowy grudnia br., a drugą, dwumiesięczną odsłonę - od połowy stycznia przyszłego roku.

Za opracowanie nowej platformy komunikacji oraz kreację kampanii odpowiada agencja reklamowa San Markos. Spoty reklamowe wyprodukował Lemonfilm. Liftingiem logo i nowymi projektami opakowań zajął się Art & Craft, planowaniem i zakupem mediów zaś dom mediowy OMD.

Jak podaje Herbapol Lublin, firma jest liderem polskiego rynku syropów spożywczych (udział w rynku 33 proc., MAT JJ 2012), liderem rynku herbat ziołowych (udział w rynku 19 proc., MAT JJ 2012) oraz wiceliderem rynku herbat owocowych (udział w rynku 12,4 proc., MAT JJ 2012).

Dyrektor marketingu Herbapolu Lublin przyznaje, że firma rozważa wejście w nowe kategorie produktowe. W jakie konkretnie - nie chce zdradzać, ale zapowiada, że w pierwszej połowie przyszłego roku spółka z pewnością będzie miała ciekawe rzeczy do zakomunikowania w zakresie nowości produktowych.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,