Kraj

Benecol będzie Optimą

W miejsce poprzedniego brandu producent wprowadza markę Optima i zapowiada silną kampanię.

Jak poinformował serwis “Handel Extra”, Zakłady Tłuszczowe “Kruszwica” zaprzestają produkcji margaryn pod marką Benecol wytwarzanych na licencji swojego mniejszościowego udziałowca – Raisio Nurtion. W jej miejsce producent wprowadzi nową prozdrowotną markę Optima.

Magda Kudyba-Podgórska, trade marketing ZT “Kruszwica”, informuje, że 16 października br. wygasła umowa na produkcję margaryn pod marką Benecol. Została ona zawarta w 2009 r. przez udziałowców ZT “Kruszwicy” – amerykańską firmę Bunge KBBV – i fińską Raisio Nutrition Plc., która jest właścicielem marki Benecol.

– ZT “Kruszwica” będą miały markę Benecol w ofercie do wyczerpania zapasów, ale nie dłużej niż do 16 stycznia następnego roku – mówi Magdalena Kudyba-Podgórska. Jak twierdzi, zdobyte doświadczenie w budowaniu kategorii margaryn obniżających poziom cholesterolu firma chce wykorzystać, wprowadzając jeszcze w październiku nową markę prozdrowotnej margaryny o nazwie Optima, w dwóch wersjach produktowych: Optima Omega 3 oraz Optima Cardio (ma skutecznie obniżać poziom cholesterolu w trzy tygodnie).

– Wprowadzeniu nowej marki na rynek będzie towarzyszyć niezwykle silna kampania telewizyjna przygotowana dla wariantu Optima Cardio, która rusza już 15 listopada. Przekaz reklamowy będzie prosty, ale skuteczny – Optima Cardio obniża cholesterol w trzy tygodnie – ujawnia Magda Kudyba-Podgórska.

Jak podaje producent, ZT “Kruszwica” są drugim co do wielkości graczem na rynku margaryn i miksów. Firma ma w w portfolio m.in. margaryny i miksy: Smakowita, Masmix, Pyszny Duet, Słynne Masło Roślinne MR, Palma z Kruszwicy, Mleczna z Kruszwicy, Zwykła z Kruszwicy.
 
W ubiegłych latach dla marki Benecol pracowała m.in. agencja Red8. Agencji realizującej nową kampanię Optimy nie udało nam się ustalić.