Kraj

Izabela Kochańska w marketingu Raiffeisen Polbank?

Była szefowa komunikacji marketingowej Citi Handlowego, a wcześniej Plusa, prawdopodobnie dołączy do zespołu menedżerskiego powstającego banku.

Izabela Kochańska, dotychczasowa szefowa departamentu komunikacji marketingowej w Banku Handlowym w Warszawie (Citi Handlowy), przeszła do Polbank EFG na stanowisko dyrektora marketingu. Polbank EFG czeka fuzja z Raiffeisen Bank Polska, w wyniku której powstanie szósty na rynku bank. Według naszych informacji Kochańska dołączy do zespołu menedżerskiego odpowiedzialnego za budowanie marki i komunikacji nowego banku.

Izabela Kochańska nie chciała wczoraj komentować tych informacji, podkreślając, że do czasu formalnego połączenia obydwa banki są odrębnymi instytucjami. Przypomnijmy, że w Polbanku EFG na stanowisku szefa marketingu był wakat od czasu odejścia poprzedniej dyrektor marketingu Małgorzaty Nycz, która pod koniec ub.r. przeszła do banku BGŻ.

Z kolei dyrektorem ds. marketingu w Raiffeisen Bank Polska od 2007 r. jest Małgorzata Wasiuk (z bankiem związana od 12 lat), natomiast stanowisko dyrektora departamentu marketingu i PR pełni Joanna Cegłowska (z bankiem związana od sześciu lat, wcześniej pracowała w Citi Handlowym).

Izabela Kochańska w Citi Handlowym pracowała od 2007 r., wcześniej przez siedem lat w Polkomtelu, operatorze sieci komórkowej Plus (ostatnio jako zastępczyni dyrektora komunikacji marketingowej), a wcześniej przez pięć lat w agencji reklamowej McCann Erickson.

Przypomnijmy, że z końcem kwietnia austriacki Raiffeisen Bank International (RBI) sfinalizował zakup 70 proc. akcji Polbank EFG od greckiego Eurobank EFG za 460 mln euro w gotówce. Następnym krokiem ma być wchłonięcie Polbanku przez Raiffeisen Bank Polska. Nowy bank będzie działał pod marką Raiffeisen Polbank. Docelowo RBI będzie mieć w nim 87, a Eurobank EFG 13 proc. udziałów. Połączony bank będzie największą spółką grupy Raiffeisen Bank International i szóstym bankiem w Polsce pod względem wartości udzielonych kredytów. Będzie obsługiwał ok. 900 tys. klientów (na koniec ub.r. Polbank obsługiwał 664 tys., a Raiffeisen 246 tys. klientów), w sieci będzie ok. 450 placówek w 150 miastach. Ma być bankiem uniwersalnym (z pełną ofertą produktów i usług dla wszystkich segmentów klientów). Prezesem będzie Piotr Czarnecki, obecny prezes Raiffeisen Bank Polska, a jego zastępcą Kazimierz Stańczak, obecny prezes Polbanku.

Niedawno Raiffeisen Bank Polska wybrał w przetargu agencję reklamową BBDO, która będzie odpowiedzialna za wsparcie wprowadzenia marki nowego banku. Planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Starcom.

Raiffeisen Polbank ma reklamować popularna biegaczka narciarska Justyna Kowalczyk, która od 2010 r. promowała Polbank, a z którą w marcu br. bank przedłużył kontrakt sponsorski do połowy 2014 r.