Kraj

WP wprowadza model rozliczeń CPV

Model CPV w portalu nawiązuje do oferty TrueView, znanej reklamodawcom z YouTube/Google Adwords.

Biuro reklamy Wirtualnej Polski wprowadziło nowy model rozliczeń reklam in-stream video typu pre-roll, pozwalający klientom na płacenie wyłącznie za w pełni obejrzane, niepominięte przez użytkownika spoty reklamowe. Do tej pory in-stream video rozliczany był w modelu CPM.

Model CPV w Wp.pl nawiązuje do oferty TrueView, znanej reklamodawcom z YouTube/Google Adwords. Wycena kampanii ustalana jest indywidualnie, w zależności od miejsca emisji oraz dostępności powierzchni reklamowej. Klient otrzymuje wgląd online w statystyki kampanii, prezentujące liczbę pełnych odtworzeń jego spotu (internauta ma możliwość wyłączenia reklamy po upływie 5 sekund).

Reklamy in-stream video emitowane są w Wirtualnej Polsce w telewizji internetowej Wp.tv oraz na platformie ToSieWytnie. Do wykorzystania przez reklamodawców są też powierzchnie multimedialne w serwisach tematycznych portalu. Klient ma możliwość ograniczenia emisji pre-roll w modelu CPV do wybranej powierzchni – może np. zdecydować się na realizację kampanii tylko w WP.tv bądź skorzystać z pakietu tematycznego: Info lub Fun.

Wp.tv od początku 2012 r. notuje średnio 2,8 milionów real users (za: Megapanel PBI/Gemius), co przekłada się na ponad 26 milionów odtworzeń plików wideo miesięcznie. Tosiewytnie.pl ma średnio 1,3 miliona RU, co zapewnia blisko 5 milionów streamów.