Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci komórkowej T-Mobile, we współpracy z mBankiem (wirtualny bank grupy BRE Banku) oraz Polbankiem EFG (bankiem kontrolowanym przez Raiffeisen Bank, z którym zostanie połączony i będzie funkcjonował pod marką Raiffeisen Polbank) i organizacją płatniczą MasterCard wprowadzi 29 października mobilne płatności zbliżeniowe. Karta SIM w telefonie będzie połączona z kontami, dzięki czemu ich posiadacze będą mogli płacić w punktach wyposażonych w terminale obsługujące płatności zbliżeniowe MasterCard PayPass. Jak twierdzą przedstawiciele operatora i MasterCard, do końca br. w całym kraju takich terminali ma być 100 tys.
Aby spopularyzować tę usługę nazwaną myWallet, T-Mobile przygotował kampanię reklamową. Niecodzienną, aktorzy występują bowiem w reklamach zupełnie nago. Ma to symbolizować fakt, że aby płacić za zakupy, nie potrzebujemy teraz niczego więcej poza telefonem. Spot w pełnej wersji będzie emitowany w telewizji tylko w paśmie wieczornym – po godz. 20. Kreację przygotowała agencja reklamowa G7. Przedstawiciele T-Mobile przyznają, że spodziewają się kontrowersji wokół tej reklamy.
W dalszej kolejności płatności zbliżeniowe T-Mobile będą dostępne także dla klientów Citi Handlowego, Getin Banku oraz Banku Millennium.
We wczorajszym wydaniu MMP24 pisaliśmy, że T-Mobile w ślad za Plusem i Playem także wprowadza oferty nielimitowanych rozmów i SMS-ów dla użytkowników telefonów na kartę (prepaid) w zamian za regularne doładowania w określonej wysokości. Operator szykuje również kampanię reklamową tej oferty.
Planowaniem i zakupem mediów dla PTC zajmuje się dom mediowy Starcom.