Kraj

Nowa segmentacja Personicx

Acxiom Polska przygotował nową wersję swojego sztandarowego produktu.

Najnowsza segmentacja Personicx obejmuje 24 segmenty konsumenckie. Są wśród nich np. Facebookowicze na garnuszku mamusi; Ciasne, ale własne; Grunt to rodzinka; Życie na kredycie. Punktem wyjścia segmentacji była analiza opisu respondentów i ich gospodarstw domowych uzyskiwanego przy użyciu internetowych ankiet Acxiom.  Analiza została wykonana na próbie respondentów w wieku 18-79 lat i taki przedział wiekowy obejmuje cała segmentacja. Obejmowała m.in. skład gospodarstwa domowego, status majątkowy, korzystanie z usług telekomunikacyjnych i bankowych oraz postawy zakupowe. Segmentacja ma służyć m.in. lepszemu wykorzystaniu bazy Acxiom oraz segmentacji i analizom baz klientów. 

Narzędzie Personicx Acxiom zaprezentował w Polsce po raz pierwszy w 2005 r. Wówczas wyodrębniono 40 segmentów.