M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

L'Oreal skarży reklamę Diora

( red. ) | 25 października 2012, 06:00

Advertising Standards Authority nakazała wycofać kampanię.

Advertising Standards Authority (ASA) nakazała Diorowi wycofać reklamę nowego tuszu do rzęs, który swoją twarzą firmuje Natalie Portman. L'Oreal złożył skargę z powodu reklamy, która wprowadza w błąd odbiorcę, eksponując zdaniem L'Oreala przesadzone efekty użycia maskary. Reklama stworzona przez Saatchi & Saatchi opiera się na zbliżeniu twarzy aktorki.

Dior odpowiedział komisji ASA, że nie otrzymał żadnych skarg od konsumentów, ani nie podjął żadnych działań, które wykraczają poza możliwe oczekiwania konsumentów. Dior stwierdził jednocześnie, że reklama pierwotnie miała być związana ze szminką - została cyfrowo wzmocniona w procesie postprodukcji: rzęsy Portman zostały wówczas graficznie poprawione, a grafik miał wyraźnie je rozdzielić i zwiększyć ich objętość.  

Dior podkreśla również, że aktorka w reklamie nie nosiła sztucznych rzęs i również nie zostały one dodane w procesie postprodukcji. ASA nakazała Diorowi wycofać reklamę i zarzuciła mu, że nie dopilnował rzetelności przekazu graficznego na poziomie postprodukcji obrazu reklamowego.

W lutym tego roku reklama przeciwzmarszczkowego kremu L'Oreal, który wspierała swoim wizerunkiem Rachel Weisz, została zakazana w wyniku skargi wniesionej przez członka parlamentu, która zarzucała reklamie, że komunikuje niemożliwe do osiągnięcia skutki działania kremu.

(BrandRepublic)

Czytaj więcej na temat: , , , ,