Szwedzki producent samochodów Volvo, cześć koncernu Ford Motor’s Co’s Premier Automotive Group, powierzył budżet reklamowy warty 28 mln USD agencji Grey, należącej do Dorland z Berlina. Grey otrzymał obsługę marki w Niemczech, Szwajcarii i Austrii. Poszukiwanie nowej agencji było konieczne z powodu wcześniejszej rezygnacji FCB Wilkens z Hamburga. Przyczyną był konflikt interesów, który nastąpił w związku z połączeniem FCB Worldwide i Bozell Worldwide.
Dorland, który niedawno otworzył biuro w Wiedniu, wygrał ten budżet bez formalnego przetargu, jednakże Volvo brało pod uwagę kilka innych firm. Agencja została zmuszona do rezygnacji z obsługi marki Honda w Niemczech.
Dorland nie będzie kupować mediów dla Volvo. Wszystkie marki należące do Forda obsługuje w tym zakresie MindShare z Frankfurtu, należąca do WPP Group. Nowa kampania Volvo startuje na początku b.r.