Zagranica

Niemcy - Volvo powierzyło obsługę budżetu wartego 28 mln USD agencji Grey

Szwedzki producent samochodów Volvo, cześć koncernu Ford Motor's Co's Premier Automotive Group, powierzył budżet reklamowy warty 28 mln USD agencji...

Szwedzki producent samochodów Volvo, cześć koncernu Ford Motor’s Co’s Premier Automotive Group, powierzył budżet reklamowy warty 28 mln USD agencji Grey, należącej do Dorland z Berlina. Grey otrzymał obsługę marki w Niemczech, Szwajcarii i Austrii. Poszukiwanie nowej agencji było konieczne z powodu wcześniejszej rezygnacji FCB Wilkens z Hamburga. Przyczyną był konflikt interesów, który nastąpił w związku z połączeniem FCB Worldwide i Bozell Worldwide.

Dorland, który niedawno otworzył biuro w Wiedniu, wygrał ten budżet bez formalnego przetargu, jednakże Volvo brało pod uwagę kilka innych firm. Agencja została zmuszona do rezygnacji z obsługi marki Honda w Niemczech.

Dorland nie będzie kupować mediów dla Volvo. Wszystkie marki należące do Forda obsługuje w tym zakresie MindShare z Frankfurtu, należąca do WPP Group. Nowa kampania Volvo startuje na początku b.r.