Kraj

W przyszłym roku wielki redesign Nivei

Marka nie tylko zmienia logo, ale także opakowania prawie 2 tys. produktów.

Nivea przeprowadzi w 2013 r. bezprecedensowy w swojej historii redesign swoich produktów. Według marketera ma on poprawić widoczność marki na półce oraz podkreślić wartości brandu, takie jak np. zaufanie. Jest to konieczne, ponieważ kategoria kosmetyków staje się coraz bardziej konkurencyjna. Wszystkie produkty będą miały nowe logo “iconic” nawiązujące do okrągłego pudełka kremu Nivea. Ten etap wprowadzania zmian zaczął się już w tym roku. W przyszłym zmianie ulegną także opakowania strukturalne, czyli pojawią się np. nowe butelki, słoiczki itp. Szczegóły tej operacji zostaną podane w styczniu.

Autorem redesignu jest kalifornijska agencja Fuseproject. Przygotowanie całej operacji trwało trzy lata, było w nią zaangażowanych 200 osób. Redesign obejmie 11 kategorii i około 1900 SKU. Większość tych produktów jest dostępna także w Polsce. W ostatnich miesiącach Nivea zmniejszyła swoje portfolio o około 20 proc. SKU. Firma deklaruje, że redesign może być okazją do dalszego przeglądu portfolio. Redesign to nie tylko opakowania, przygotowano także nowe rozwiązania graficzne dla punktów sprzedaży.

W Polsce pierwsza faza rebrandingu już się rozpoczęła. Nowe logo “iconic” pojawiło się już w kilku liniach produktowych oraz w reklamach. Nivea pracuje m.in. z agencjami DraftFCB + Ad Fabrika oraz domem mediowym MEC.