M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Agora ma ponad 8 mln zł straty po III kwartałach

Joanna Dziwisińska | 12 listopada 2012, 06:00

W ciągu dziewięciu miesięcy br. giełdowa spółka wygenerowała blisko 830 mln zł przychodów, o ok. 8 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r.

Przychody Agory od stycznia do września br. wyniosły 829 mln zł (spadek o 7,8 proc.), w tym sprzedaż reklam wyniosła 467,1 mln zł (spadek o 9,2 proc.), sprzedaż wydawnictw - 115,7 mln zł (spadek o 18,9 proc.), sprzedaż biletów do kin - 95,7 mln zł (spadek o 8,2 proc.), a pozostała sprzedaż wzrosła o 9,7 proc. do 150,5 mln zł. Na wyniki grupy za III kwartał wpływ miały także koszty zwolnień grupowych, które w tym czasie wyniosły 9,2 mln zł. Ostatecznie na koniec dziewięciu miesięcy grupa odnotowała 8,7 mln zł straty netto.
Według raportu wpływy ze sprzedaż reklam w "Gazecie Wyborczej" wyniosły 153,5 mln zł (spadek o 19 proc.), a sprzedaży egzemplarzy - 80,8 mln zł (spadek o 17 proc.). Przychody pionu prasa bezpłatna ze sprzedaży reklam wyniosły 20,1 mln zł (spadek 8,2 proc.). Przychody segmentu czasopisma wyniosły 50,1 mln zł (spadek o 11,2 proc.)
Segment internetowy wypracował 1,6 proc. wzrostu (82,7 mln zł ), w tym przychody z reklam internetowych wyniosły 64,3 mln zł i wzrosły o 12 proc.
Przychody segmentu kino wyniosły 143,1 mln zł (spadek o 0,4 proc.). Na wynik ten wpłynęła niższa sprzedaż biletów w kinach Helios, która wyniosła 5,4 mln sztuk i zmniejszyła się o blisko 8,1 proc.
Grupa AMS zarobiła na reklamach 113 mln zł, radiowa - 63,5 mln zł (wzrost o 2,4 proc.).


Czytaj więcej na temat: , ,