Kraj

KP, powracając z Żubrem Ciemnozłotym, liczy na pobicie ubiegłorocznych wyników

Nowa receptura "lżejszego" piwa i mocniejsze wsparcie reklamowe mają przyciągnąć większe grono konsumentów. Cel: przebicie ubiegłorocznego wolumenu nawet o połowę.

KP, powracając z Żubrem Ciemnozłotym, liczy na pobicie ubiegłorocznych wyników
Kompania Piwowarska, największy w kraju producent piwa, powraca na rynek z wersją jesienno-zimową swojej marki Żubr Ciemnozłoty. Zapowiadaliśmy to już w MMP24 dwa tygodnie temu.

Jak mówi Barbara Baranowska, zajmująca się tą marką w KP, w porównaniu z ubiegłorocznym wariantem nowy Żubr Ciemnozłoty jest mniej alkoholowy (5,6 proc., było: 6,9 proc.) i mniej ekstraktywny (13,6 proc. zamiast 15 proc.). Ma to sprawić, że piwo będzie łagodniejsze w smaku, mniej sycące, a przez to łatwiejsze w konsumpcji. Producent liczy, że dzięki temu konsumenci kupią i wypiją na raz nie jedną, ale np. dwie butelki (fachowo nazywa się to wyższą sesyjnością piwa). Nie bez znaczenia będzie też cena. Żubr Ciemnozłoty będzie droższy od klasycznego zielonego wariantu (2,89 zł butelka i 3,39 zł puszka 0,5 l, podczas gdy klasyczny Żubr kosztuje 2,35 zł za but.).

Wprowadzenie Ciemnozłotego w ub.r., jak przekonuje producent, miało być testem, czy na rynku jest miejsce na takie piwo pod tą marką. Od połowy września ub.r. do końca marca br. sprzedano 108 tys. hl tego wariantu, co przekonało KP, że warto w ten produkt inwestować.

Na ile producent liczy w tym roku? – Liczymy na poprawę wyników ubiegłorocznego wariantu – deklaruje Barbara Baranowska. Czy realne jest powiększenie wolumenu o 50 proc.? – To byłby bardzo ambitny cel – odpowiada Baranowska.

Nowy Żubr trafi na półki sklepowe za dwa tygodnie. Z początkiem grudnia ruszy też kampania reklamowa (głównie telewizyjna). Ma być silniejsza niż ubiegłoroczna. Komunikację ATL-ową szykuje agencja reklamowa Paralotna, a BTL-ową i POS – agencja Tequila Polska. Media dla KP kupuje dom mediowy Starcom. Wszystkie te agencje pracowały przy ubiegłorocznej kampanii tej marki.

To nie są ostatnie nowości produktowe KP w tym roku. Jak się dowiadujemy, producent szykuje trzy kolejne nowe produkty (będą to warianty, edycje limitowane, świąteczno-karnawałowe – jakich marek tego producent nie ujawnia).

Rynek piwa w ub.r. wart był 14,5 mld zł, w tym roku urósł o 8-9 proc., a Kompania Piwowarska ma w nim ok. 38 proc. udziałów. Żubr to obok Tyskiego największa piwna marka w kraju.