Kraj

UOKiK chce ukarać Lidla

Zdaniem urzędu sieć w swojej kampanii nierzetelnie informowała o wynikach kontroli Inspekcji Handlowej.

Sprawa zaczęła się w styczniu br., kiedy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) opublikował raport dotyczący produktów oferowanych pod marką własną sieci handlowych. Był on wynikiem kontroli Inspekcji Handlowej, która sprawdziła 588 placówek handlowych. Pięć dni później sieć Lidl rozpoczęła kampanię reklamową odwołującą się do treści raportu. W radiu, telewizji, prasie, na stronach internetowych i billboardach pojawiły się informacje, które wzbudziły wątpliwości urzędu, m.in. że sieć uzyskała najlepszy ogólny wynik w zakresie jakości i oznakowania w badaniu.
W lutym br. UOKiK rozpoczął postępowanie. W jego wyniku stwierdzono, że kampania reklamowa spółki Lidl wprowadzała konsumentów w błąd. Dodatkowo prezes UOKiK uznała, że reklamy mogły sugerować, iż autorem treści w nich zawartych jest urząd.

UOKiK nałożył na marketera karę pieniężną w wysokości ponad 1,8 mln zł. Decyzja nie jest prawomocna, Lidl może odwołać się do sądu.