Kraj

TP SA też dołącza do świątecznego wyścigu platform satelitarnych

Operator oferuje telewizory za 1 zł, a Serce i Rozum mają nową towarzyszkę - Renię.

Idą święta więc zwyczajowo już operatorzy telewizji satelitarnej prześcigają się z ofertami, by skusić klientów. Do tego wyścigu dołącza właśnie Telekomunikacja Polska SA, operująca pod marką Orange Polska.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FbT5wu_hDMIg%26feature%3Dplayer_profilepage%22%7D
Najbogatszą bodaj ofertę bonusową przygotowała dla swoich abonentów Cyfra+ (Canal+ Cyfrowy). Ci, którzy wybiorą pakiet Superpremium HD na 1,5 roku (abonament 146 zł miesięcznie), mogą kupić za 1 zł 7-calowy tablet Samsung Galaxy Tab 2, 10-calowy komputer netbook Asus Eee PC lub konsolę do gier Microsoft Xbox 4. Jeśli zdecydują się na droższy pakiet (Presige HD za 199 zł miesięcznie) i dłuższą umowę (na 2 lata), to operator oferuje im za 1 zł 40-calowy telewizor Samsung LED Full HD lub 10-calowy tablet Galaxy Note. Tę ofertę operator wspiera kampanią reklamową w telewizji, radiu i internecie. Kreację przygotował dział kreacji Canal+ Cyfrowego wraz z agencją Saatchi & Saatchi, a planowaniem i zakupem mediów zajął się ZenithOptimedia Group. Cyfra+ obsługuje ok. 1,5 abonentów.

Z kolei Cyfrowy Polsat, największy na rynku operator telewizji satelitarnej (ponad 3,55 mln abonentów) tradycyjnie stawia na niższe ceny, oferując pełen pakiet telewizyjny kanałami HD za 89,90 zł miesięcznie. Mocno promuje natomiast internet w technologii LTE – przy zakupie abonamentu za 129,90 zł miesięcznie oferuje tablet Samsung Galaxy 8,9 za 1 zł (umowa na 3 lata).

Do tego wyścigu dołącza właśnie Orange Polska.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fi0voyorkE38%26feature%3Dplayer_detailpage%22%7D
W ramach oferty FunPack HD, czyli dostępu do internetu (z prędkością od 10 do 80 Mb/s), ofertą 79 kanałów telewizyjnych (w tym 16 HD) i telefonem stacjonarnym (nielimitowane połączenia na numery stacjonarne w Polsce, Unii Europejskiej, USA i Kanadzie) oferuje za 1 zł 32-calowy telewizor Samsung Smart TV 3D Full HD i nagrywarkę z dyskiem 320 GB.

Tę ofertę promuje kampanią reklamową ze swoimi bohaterami, czyli Sercem i Rozumem. Mają oni jednak nową towarzyszkę – Renię. Kreację przygotowała agencja Publicis, zaś planowaniem i zakupem mediów zajął się MEC.

Telewizję via satelita od TP SA ogląda ponad 578 tys. abonentów, zaś kolejne 116 tys. odbiera ją drogą kablową (IPTV). Ofertę telewizyjną TP SA świadczy we współpracy z platformą satelitarną N (ITI Neovision).

Ten ostatni operator także postanowił dopieścić swoich abonentów i tym, którzy zdecydują się kupić pakiet telewizyjny (ponad 500 kanałów, 34 po polsku w tym 34 w jakości HD) na 29 miesięcy, oferuje za 1 zł 32-calowy telewizor Samsunga Full HD.

Platforma N obsługuje 991 tys. abonentów oraz 294 tys. użytkowników oferty telewizji pre-paid (na kartę).

Cyfra+ i platforma N szykują się do połączenia (ma to nastąpić jeszcze w tym roku). 51 proc. w tym joint venture będzie należało do Canal+, 32 proc. – do TVN, a pozostałe 17 proc. ma być w rękach właściciela UPC Polska, największego w Polsce operatora kablowego, który obecnie ma 25 proc. udziałów w Canal+ Cyfrowym.

Obaj operatorzy (N i Cyfra+) oferują także najkrótsze na rynku umowy na 6 miesięcy. Cyfra 49 kanałów za 19 zł, N-ka: 59 kanałów za 39 zł miesięcznie. Bez dodatkowych bonusów.