Kraj

Internetowe sieci reklamowe i PBI podpisały list intencyjny o współpracy

Internetowe sieci reklamowe Ad.net, ARBOmedia i IDM.net podpisały list intencyjny ze spółką Polskie Badania Internetu (PBI) o przyszłej współpracy. PBI...

Internetowe sieci reklamowe Ad.net, ARBOmedia i IDM.net podpisały list intencyjny ze spółką Polskie Badania Internetu (PBI) o przyszłej współpracy. PBI tworzą obecnie wyłącznie największe portale. Zgodnie z treścią listu badania internetowe prowadzone przez PBI mają objąć także sieci reklamowe, co doprowadziłoby do stworzenia jednego standardu badawczego. Na razie nie postanowiono, czy sieci staną się nowymi udziałowcami spółki PBI, czy też współpraca będzie przebiegać na innych zasadach. Wiadomo, że sieci będą musiały współfinansować badanie. “Chcemy, aby wspólne badanie sieci i portali było gotowe za 2-3 miesiące” – mówi Marcin Woźniak, dyrektor zarządzający ARBOmedia. Obecnie trwają prace nad metodologią projektu. Przystąpienie sieci do PBI spowoduje prawdopodobnie wchłonięcie badania Gemius Audience (dawniej Prawdziwy Profil), z którego obecnie korzystają sieci reklamowe. Badanie to realizowane jest przez firmę Gemius SA, która najprawdopodobniej będzie także wykonywać badania dla PBI. (TW)