Diners Club, wystawca prestiżowych kart płatniczych dla biznesmenów, menedżerów, golfistów itp., postanowił bardzo mocno zainwestować w wizerunek swojej marki w Polsce. W grudniu ruszy zaplanowana nieprzerwanie na najbliższe sześć miesięcy intensywna kampania reklamowa pod hasłem “Belong”. Według informacji firmy inwestycje reklamowo-promocyjne wyniosą ok. 8 mln zł (równowartość 2 mln euro). Jest to część globalnego projektu rewitalizacji marki realizowanego przez Diners Club od 2-3 lat na kilkudziesięciu rynkach na świecie.
W Polsce firma nigdy nie miała dużej kampanii reklamowej. Teraz 30- i 15-sek. spoty będą emitowane w wybranych stacjach telewizyjnych. Diners Club będzie też obecny w prasie, a jak mówi Katarzyna Fatyga, dyrektor sprzedaży i marketingu Diners Club Polska, rozważna jest także kampania outdoorowa. Cały projekt reklamowy jest koordynowany centralnie (zarówno w zakresie globalnej kreacji, która była tylko lokalnie adaptowana, jak i zakupu mediów) przez Diners Club International.
Już teraz w telewizji emitowane są billboardy sponsorskie Diners Club jako sponsora filmu “Życie Pi” w reż. Anga Lee, który na ekrany kin wejdzie 11 stycznia. Jak mówi Karl Kainzner, dyrektor generalny i członek zarządu DC Bank, właściciela Diners Club Polska, jest to być może początek szerszego partnerstwa z wytwórnią 20th Century Fox i ta współpraca może być rozwijana.
Właścicielem marki Diners Club jest amerykańska firma Discover Financial Services. W ubiegłym miesiącu w Austrii, która obejmuje przedsiębiorstwa Diners Club w Europie Środkowo-Wschodniej, nastąpiły zmiany właścicielskie. Z dotychczasowej firmy Diners Club CEE Holding AG oraz firmy Airplus AirTravel Card został utworzony DC Bank AG, w całości należący do UniCredit Bank Austria. DC Bank objął na zasadzie franczyzy Diners Club w Austrii, Polsce, Czechach i na Słowacji. Marka w tych krajach ma łącznie 280 tys. posiadaczy kart, z czego w Polsce 32 tys. kart. Sieć akceptacji w naszym kraju to 160 tys. punktów usługowo-handlowych.