Kraj

Dzieci coraz częściej korzystają z komórek, najfajniejsze marki to Nokia i Heyah

Ponad 66 proc. dzieci w wieku 7-14 lat używa telefonów komórkowych - wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i...

Ponad 66 proc. dzieci w wieku 7-14 lat używa telefonów komórkowych – wynika z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia we współpracy z telewizją Fox Kids Polska i SFeRa Modern Media Solutions.

Według Piotra Czyżewskiego, dyrektora ds. badań w ARC Rynek i Opinia, najmłodsi klienci to segment rynku o wielkim potencjale, co producenci komórek dostrzegli już jakiś czas temu, a operatorzy GSM dopiero zaczynają dostrzegać. Ponad 68 proc. dzieci z grupy używającej telefony komórkowe odpowiedziało, że korzysta ze swojego aparatu, 30 proc. używa aparatów rodziców. Ponad 86 proc. respondentów zadeklarowało chęć posiadania własnego nowego telefonu. Telefon służy im nie tylko do dzwonienia – 80 proc. dzieci wysyła przez telefon SMS-y, 35 proc. ściąga dzwonki, a 25 proc. logosy i obrazki. Największą popularnością wśród młodych posiadaczy komórek cieszy się marka Nokia (taki telefon ma 43 proc. badanych dzieci), na drugim miejscu plasuje się Siemens (16 proc.), na trzecim Motorola (11 proc.). Wśród dzieci, które chciałyby mieć nowy telefon, również dominuje Nokia – wybrałoby ją aż 53 proc. badanych, Siemensa – 12 proc. badanych, a Sony Ericsson – 10 proc. badanych. Ciekawe wyniki przyniosło badanie preferencji dotyczących sieci komórkowych – zdania na ten temat nie miało tylko 6,5 proc. badanych, a na pytanie, która marka sieci GSM jest najfajniejsza, najczęściej odpowiadali, że Heyah (21 proc.). Dotychczas niezagrożona Idea spadła na drugie miejsce (19 proc.). Badanie przeprowadzono metodą CAWI (sondaż online) w dniach 17 marca – 1 kwietnia br., jego uczestnicy zostali dobrani spośród zarejestrowanych użytkowników serwisu Fox Kids Polska. Liczebność próby wynosiła 4350. (MG)