Zagranica

Edeka rusza z kampanią viralową

Film animowany dla marki Booster jest stylizowany na działania komunikacyjne Red Bulla.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FV-aXNlD8-t8%22%7D
W kanale YouTube pojawił się viral w postaci animowanego filmu reklamowego. Marka przynależąca do holdingu Edeka w Hamburgu postanowiła tym razem komunikować się w tym samym tonie co Red Bull. Viral powstał we współpracy z agencją digitalową Elbkind i ma pozycjonować markę jako produkt prosty, “bez fanaberii” i taki, kŧóry ma ambicję zdobyć pozycję lidera rynku energetyków. 
Wizualny język filmu jest znany w marketingu online Red Bulla – występują tu postaci z kreskówek, które biorą udział w zawodach latania. W filmie konkurują ze sobą różni zawodnicy, symbolizujący różnie pozycjonowane w segmencie energetyków marki. Ostatecznie zawodnik wspomagany brandem Booster wygrywa, co jest animowaną aluzją do chęci zepchnięcia z pozycji lidera Red Bulla. Dodatkowym kanałem komunikacyjnym dla marki jest Facebook.
 
Booster jest dostępny w sprzedaży detalicznej w dwóch smakach. W styczniu 2013 r. do sprzedaży trafi nowy wariant – egzotyczny. Hasłem promującym markę jest “100 procent energii. W uczciwej cenie. Bez fanaberii”. Według komentatorów hasło jest komentarzem do licznych akcji promocyjnych i spektakularnych akcji marketingowych, których podejmowały się konkurencyjne marki w segmencie energetyków w poprzednim roku. 

(Horizont)