Kraj

Po fuzji Raiffeisen Polbank będzie zwalniał

Redukcje obejmą ok. 800 pracowników, głównie w placówkach i częściowo w centralach.

Po fuzji Raiffeisen Polbank będzie zwalniał
We wtorek Komisja Nadzoru Finansowego wydała oficjalną zgodę na połączenia Raiffeisen Banku z Polbankiem EFG (odbędzie się to poprzez przeniesienia aktywów Polbanku do Raiffeisena).

W wydanym wczoraj komunikacie firmy podały, że fuzja prawna nastąpi na przełomie roku, natomiast organizacyjne połączenie obu banków potrwa do pierwszej połowy 2014 r.

Nie obejdzie się bez zwolnień – redukcje mają objąć ok. 800 osób, głównie z dublujących się placówek, ale także w centralach obydwu banków. Do końca 2015 r. nowo powstały bank będzie zatrudniać ok. 6 tys. ludzi.
 
Nowy bank będzie działał pod marką Raiffeisen Polbank, a jego twarzą będzie biegaczka narciarska Justyna Kowalczyk.

Jak pisaliśmy w MMP24 23.10 br., w związku z połączeniem bank przeorganizował swoje struktury marketingowe.

Departamentem marketingu detalicznego Raiffeisen Polbanku kieruje Izabela Kochańska-Lubowiecka, która wcześniej przez pięć lat pracowała w banku Citi Handlowym (Bank Handlowy w Warszawie). Z kolei Joanna Cegłowska, wcześniej kierująca departamentem marketingu i PR Raiffeisen Banku, została dyrektorem nowo utworzonego departamentu komunikacji korporacyjnej. Ponadto Małgorzata Wasiuk, uprzednio dyrektor ds. marketingu w Raiffeisen Bank Polska, jest aktualnie dyrektorem ds. komunikacji korporacyjnej w departamencie komunikacji korporacyjnej.

Na początku września br. Raiffeisen Bank wybrał do współpracy agencję reklamową BBDO, natomiast w zakresie planowania i zakupu mediów współpracuje ze Starcomem.

Nowo powstały bank znajdzie się na szóstym miejscu pod względem aktywów (łącznie 59,2 mld zł według danych na koniec ub.r.) i będzie obsługiwał ok. 900 tys. klientów w ok. 400 placówkach.