Kraj

Microsoft szkoli agencje

Po wstępnej selekcji dostawców usług firma po raz pierwszy zorganizowała szkolenie dla kilkudziesięciu agencji.

Każdego roku Microsoft organizuje przetarg dla agencji marketingowych, którego celem jest wyłonienie grupy tzw. agencji preferowanych do realizacji projektów w kolejnym roku finansowym firmy (od lipca do czerwca). W ramach przetargu wyłaniane są firmy z następujących grup: agencje eventowe, agencje interaktywne, agencje 360 stopni, biura tłumaczeń, agencje specjalizujące się w tworzeniu case study, agencja public relations, print oraz agencje produkujące gadżety. Łącznie w tym roku fiskalnym Microsoft na liście preferowanych dostawców znajduje się kilkadziesiąt agencji marketingowych. Poszczególne projekty Microsoft będzie zlecać po organizacji przetargów czy przeglądów wśród agencji z tego grona.

W tym roku po raz pierwszy marketer zorganizował szkolenie dla preferowanych dostawców. – Zależy nam na tym, żeby nasi dostawcy mieli pełną wiedzę na temat naszej oferty, kanałów sprzedaży i priorytetów biznesowych. Chcemy, żeby jak najlepiej znali naszą organizację i sprawnie poruszali się w procedurach i procesach Microsoft. Spotkanie z agencjami to doskonała możliwość wysłuchania komentarzy naszych dostawców odnośnie do współpracy z nami – wyjaśnia Malina Jankowska, dyrektor marketingu polskiego oddziału Microsoft.
W ramach szkolenia omówiono strukturę Microsoft, segmenty rynkowe, cykle planowania kampanii regionalnych i globalnych oraz model współpracy z agencjami. Ponadto zostały przedstawione produkty firmy, zagadnienia związane z licencjonowaniem. Przedstawiciele agencji zostali także przeszkoleni z zakresu prawa autorskiego, a także zarządzania danymi osobowymi w działaniach marketingowych. Łącznie w szkoleniu wzięło udział 80 osób.

Podobna procedura szkoleniowa dla agencji ma być teraz powtarzana przez Microsoft w Polsce co roku.