Każdego roku Microsoft organizuje przetarg dla agencji marketingowych, którego celem jest wyłonienie grupy tzw. agencji preferowanych do realizacji projektów w kolejnym roku finansowym firmy (od lipca do czerwca). W ramach przetargu wyłaniane są firmy z następujących grup: agencje eventowe, agencje interaktywne, agencje 360 stopni, biura tłumaczeń, agencje specjalizujące się w tworzeniu case study, agencja public relations, print oraz agencje produkujące gadżety. Łącznie w tym roku fiskalnym Microsoft na liście preferowanych dostawców znajduje się kilkadziesiąt agencji marketingowych. Poszczególne projekty Microsoft będzie zlecać po organizacji przetargów czy przeglądów wśród agencji z tego grona.
W tym roku po raz pierwszy marketer zorganizował szkolenie dla preferowanych dostawców. – Zależy nam na tym, żeby nasi dostawcy mieli pełną wiedzę na temat naszej oferty, kanałów sprzedaży i priorytetów biznesowych. Chcemy, żeby jak najlepiej znali naszą organizację i sprawnie poruszali się w procedurach i procesach Microsoft. Spotkanie z agencjami to doskonała możliwość wysłuchania komentarzy naszych dostawców odnośnie do współpracy z nami – wyjaśnia Malina Jankowska, dyrektor marketingu polskiego oddziału Microsoft.
W ramach szkolenia omówiono strukturę Microsoft, segmenty rynkowe, cykle planowania kampanii regionalnych i globalnych oraz model współpracy z agencjami. Ponadto zostały przedstawione produkty firmy, zagadnienia związane z licencjonowaniem. Przedstawiciele agencji zostali także przeszkoleni z zakresu prawa autorskiego, a także zarządzania danymi osobowymi w działaniach marketingowych. Łącznie w szkoleniu wzięło udział 80 osób.
Podobna procedura szkoleniowa dla agencji ma być teraz powtarzana przez Microsoft w Polsce co roku.