M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

"Rzeczpospolita" prezentuje najdroższe polskie marki

Katarzyna Woźniak | 20 grudnia 2012, 06:00

Łączną wartość rodzimych marek dziennik wycenił na 57,5 mld zł.

Dziennik "Rzeczpospolita" ogłosił po raz dziewiąty ranking, w którym mierzy biznesową siłę rodzimych marek. Ich łączną wartość oszacował na 57,5 mld zł.

Po raz szósty najwyżej wycenianą marką jest Orlen wart 3,8 mld zł. Dodatkowo zanotował najbardziej dynamiczny skok w kategorii marek niespożywczych: od 2006 r. jego wartość wzrosła o ponad 1,4 mld zł. Następne wartościowe marki to PKO Bank Polski (3,7 mld zł) i Biedronka (2,8 mld zł).

Wartość marek z sektora spożywczego została wyceniona na 16,3 mld zł (ponad 28 proc. łącznej wartości wszystkich obecnych w zestawieniu). Według dziennika niekwestionowanym liderem w tym segmencie jest Mlekovita (1,3 mld zł), która zanotowała największy wzrost wartości w minionych sześciu latach - o 745 mln zł. Kolejne marki w tym segmencie to Sokołów i Tyskie.

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,