Zagranica

Wet za wet pomiędzy Nestlé a Cadbury

Nestlé wygrywa bitwę towarową.

Nestlé wygrało ostatnią bitwę o znak towarowy ze swoim konkurentem Cadbury. Spór toczył się o kształt produktów KitKat. Nowa regulacja może mieć znaczące konsekwencje dla rynku słodyczy, ponieważ oznacza, że konkurencyjne marki czekolady nie będą w stanie sprzedawać słodyczy, pieczywa i ciastek w kształcie batonika podzielonego na cztery części według wzoru KitKata.

Specyfika kłótni o znak towarowy polegała na tym, że punktem zapalnym nie była tym razem nazwa, tylko kształt tabliczki KitKat. Nestlé początkowo pomyślnie zarejestrowało kształt czekolady KitKat podzielonej na cztery paluszki w 2006 r. Cadbury wniosło o wycofanie tej wyłączności, tłumacząc to tym, że kształt czekolady jest innym zagadnieniem niż np. nazwa i nie może być wyróżnikiem charakterystycznym dla jednej firmy, która przez to będzie monopolizować rynek.
Pierwotnie Cadbury wygrało sprawę, ale teraz regulatorzy cofnęli decyzję, po wpłynięciu kolejnego odwołania z Nestlé.
Kształt czterech paluszków jest teraz, zdaniem regulatorów, zarezerwowany jedynie dla Nestle.
Cadbury musi teraz zdecydować, czy chce się odwołać od tej decyzji.

(BrandRepublic)