Zagranica

Śpiewana kampania "The Sun"

Działania mają wspomóc psychikę Brytyjczyków w najbardziej przygnębiającym miesiącu w roku.

Kampania telewizyjna ze śpiewającą dziewczynką towarzyszy działaniom pod hasłem “Get Involved”, które gazeta prowadzi od dłuższego czasu w ramach akcji aktywizacji społecznej. Spot został stworzony przez agencję Grey London we współpracy z WPP’s Team News i ma na celu promować te same działania, ale w odsłonie styczniowej i pod hasłem “Big Smile Givaway”.

50-sekundowy spot telewizyjny po raz pierwszy pojawił się na antenie 1 stycznia i jest dodatkowo wspierany przez emisję 60-sekundowego spotu w mediach cyfrowych, a także na outdoorze i w formie bezpośrednich działań marketingowych.

Spot wyprodukowała firma Rattling Stick, a główną bohaterką jest dziewczynka zmęczona i przygnębiona styczniem, która postanawia poprawić sobie humor, śpiewając. Spot nie reprezentuje typowej narracji jak w filmach dla dzieci: sami twórcy przyznają, że jest trochę dziwny, na pograniczu surrealizmu. 

Nils Leonard z agencji Grey przekonuje, że bezzębna kilkuletnia gwiazda jest ze swoją piosenką najlepszym antidotum na styczniowe bolączki (w badaniach socjologicznych właśnie styczeń wskazywany jest jako miesiąc, w którym odnotowuje się najwięcej zachorowań na depresję).
Specjalnie oddelegowana ekipa “The Sun” o nazwie Smile Squad będzie odwiedzała w całej Anglii małe miasteczka i wioski z misją poprawy humoru i dobrego samopoczucia. Małymi gestami dobroci będą aktywować mieszkańców i zapraszać ich na filiżankę herbaty w specjalnie przygotowanych autobusach.

(Brand Republic)