Zagranica

Zmodyfikowane pozycjonowanie Liptona w USA

Kampania marki Unilever "Drink Positive" za 10 mln dolarów nie eksponuje różnic między kawą a herbatą.

Nowa kampania Liptona uruchomiona w Stanach podkreśla walory czarnej herbaty, natomiast nie akcentuje tego, że stanowi ona konkurencję dla kawy. Kampania ma objąć również inne kraje.

Kampania na rynek amerykański została przygotowana przez DDB New York i ma na celu wzmocnienie pozytywnego wizerunku czarnej herbaty, ale także innych z rodziny Lipton: zielonych, ziołowych, owocowych i mrożonych. Oprócz kampanii marketingowej, która obejmie wiele mediów, będzie obecna również online (liptontea.com, Facebook, Twitter i Instagram) i będzie prezentowana z jeszcze większym wzmocnieniem “jasności” marki.

Hasło użyte w kampanii “Drink Positive” częściowo nawiązuje do hasła Coca-Coli “Live Positive”, ale kampania producenta herbat nie jest tak rozległa jak giganta z Atlanty. Wartość nowej kampanii jest szacowana na 10 mln dolarów, a jej targetem akcji są ludzie między 20. a 30. rokiem życia.

Kobiecy głos w spocie kampanii ma podkreślać, że herbata pomaga się skupić i wywołuje pozytywne odczucia.

(Popsop)