Kraj

IMM chce powalczyć o klientów Kantar Media

Instytut Monitorowania Mediów wychodzi z ofertą monitoringu wydatków reklamowych.

Instytut Monitorowania Mediów uruchamia pod nazwą Admonit analizę wydatków reklamowych w telewizji, prasie i radiu. W tym roku ma zostać dołączony także monitoring internetu. W ofercie nie ma danych odnośnie kina i outdooru, którymi dysponuje Kantar Media, największy konkurent Instytutu. Jak tłumaczą przedstawiciele IMM, firma chce powalczyć o klientów przede wszystkim szybkością dostępu do danych oraz ceną usług. – Naszym celem jest opanowanie 30 proc. rynku w ciągu trzech lat – mówi Monika Nowicka, kierownik projektu Admonit w IMM. Jak szacuje Instytut, rynek pomiaru wydatków wart jest 10 mln zł. Według cennika miesięczny dostęp do aplikacji Admonit kosztuje od ok. 200 do 2,5 tys. zł (w zależności od wielkości firmy). Przedstawiciele Kantar Media nie komentują informacji o wejściu oferty IMM.