Zagranica

Sieć HMV może utracić płynność finansową

Brytyjska sieć detaliczna HMV, istniejąca od 1921 roku, ogłosiła fiasko rozmów dotyczących pozyskania gwarancji bankowych i linii kredytowych. Przyszłość ponad 4500 pracowników HMV stanęła tym samym pod znakiem zapytania.

HMV prowadziło negocjacje z bankami z pomocą firmy konsultingowej Deloitte, która ma również pośredniczyć w znalezieniu ewentualnego nabywcy tego detalisty – lidera brytyjskiego rynku muzycznego.

HMV jest właścicielem 239 sklepów w Wielkiej Brytanii i Irlandii, wiele spośród nich znajduje się w prestiżowych lokalizacjach (pierwszy z nich został otwarty 92 lata temu na słynnej Oxford Street).

Niektórzy analitycy są zdania, że przyszłość HMV jest już przesądzona i de facto oznacza definitywną porażkę tradycyjnych metod detalicznej sprzedaży muzyki na rzecz kanałów dystrybucji zdominowanych przez Amazon i Apple.

(BrandRepublic)