Kraj

AGB Polska podliczyło ubiegły rok w telewizji

Instytut AGB przedstawił najnowsze wyniki dotyczące wydatków reklamowych w polskich stacjach telewizyjnych. Stacje objęte pomiarem wydatków na reklamę (TVP1, TVP2,...

Instytut AGB przedstawił najnowsze wyniki dotyczące wydatków reklamowych w polskich stacjach telewizyjnych. Stacje objęte pomiarem wydatków na reklamę (TVP1, TVP2, Polsat, RTL7, Canal Plus (pasmo niekodowane), TVN, Nasza TV, Polsat2 i TVP Regionalna) zarobiły w ub.r. ponad 3,919 mld zł (według oficjalnych cenników, bez billboardów sponsorskich). Najwięcej zarobił Polsat Đ 35,28 proc. tej sumy, następne były: TVP1 Đ 27,72 proc., TVN Đ 17,99 proc., TVP2 Đ 12,35 proc., RTL7 Đ 3,24 proc., Nasza TV Đ 1,95 proc. (pozostałe poniżej 1 proc.). Najwięcej na reklamę telewizyjną wydali producenci żywności Đ ponad 1,197 mld zł, następne były środki osobistej pielęgnacji ciała Đ 782 mln zł i instytucje finansowe Đ 456 mln zł. Wśród tych ostatnich największy udział miały fundusze emerytalne Đ 286 mln zł. Jednak ich udział w całości wydatków na telewizję był mniejszy od prognozowanego i wyniósł około 7,3 proc. (JS)